قیمت دان مرغ گوشتی و تخم گذار

تغذیه یکی از مهم ترین بخش های پرورش مرغ های گوشتی و تخم گذار به ویژه در ابعاد گسترده است. پر واضح است که نیازهای بدن یک مرغ تخم گذار و گوشتی و نیز متابولیسم بدن آن ها با یکدیگر متفاوت است و از این رو نیاز هر یک به مواد غذایی و مکمل متفاوت می باشد.
مرغ های گوشتی و تخم گذار هر یک دوره های مختلف رشد خود را دارند و لذا در هر دوره باید تغذیه مخصوص آن با توجه به فرمول های مناسب نوشته شده توسط متخصصین به جوجه داده شود تا بیشترین بازدهی از دان دریافت شود.

قیمت دان مرغ گوشتی و تخم گذار

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب دان برای خرید قیمت تمام شده آن است. اما لازم است این نکته را خاطر نشان شویم که تنها قیمت نباید ملاک عمل قرار گیرد. کیفیت و آنالیز دان مصرفی باید طبق استانداردهای نیاز بدن مرغ باشد، در غیر اینصورت رشد مرغ به دلیل عدم رسیدن مواد مغذی کافی با مشکل مواجه خواهد شد و چه بسا ممکن است که خسازت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

قیمت انواع دان مرغ گوشتی و تخمگذار به کیفیت دان، نوع مصرف، نحوه تولید و غیره بستگی دارد. همچنین قیمت دان مرغ گوشتی با قیمت دان مرغ تخم گذار متفاوت است.

دان مرغ گوشتی

خرید دان مرغ گوشتی و تخم گذار

در چند سال اخیر به دلیل مزایای بسیاری که استفاده از دان های آماده برای پرورش دهندگان مرغ دارد موجب شده است خرید این محصول به طور فزاینده ای، افرایش یابد.

خرید دان مرغ گوشتی و تخمگذار توسط مرغداران به چند روش متداول است.

مرغداران  (بومی، صنعتی) به مراکز فروش دان در بازار که به صورت خرده به فروش می رسد مراجعه کرده و مواد غذایی و دان مورد مصرف مرغ هایشان را تهیه می کنند و یا به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی دان مورد نظر خود را ثبت سفارش می کنند و دان را با قیمت درب کارخانه دریافت می کنند که از از نظر اقتصادی بصرفه می باشد.

قیمت دان مرغ گوشتی

فاکتور های انتخاب دان مرغ گوشتی و تخم گذار

انتخاب دان برای مرغ های گوشتی و تخمگذار برای مرغ داران ملزم یک سری فاکتور می باشد که هر مرغدار برای پرورش بهتر و بی خطر تر آن ها را در نظر می گیرد.

این فاکتورها عبارتند از :

  • دان مرغ با کیفیت و مرغوب باشد.
  • از بو و طعم خوبی برخوردار باشد و بوی ترشیدگی ندهد.
  • از نظر بهداشتی عاری از هر گونه میکروب و قارچ و… باشد.
  • سهولت در حمل و نقل و امکان مرجوع دادن دان در صورت نا رضایتی.
  • یکی از عوامل مهم دیگر با توجه به دارا بودن همه ی موارد بالا , از قیمت مناسبی بر خوردار باشد.

قیمت دان مرغ گوشتی

پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار

برای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار باید فاکتور هایی را رعایت کرد. مرغ ها متناسب با هدف پرورش، سالن استاندارد، آب و غذای مطلوب، جیره های جوجه گوشتی و تخمگذار، اساس فرمول نویسی و تقسیم بندی جیره، پرورش می یابند.

برای پرورش خوب، با بازدهی بالا و تلفات کم، اول از همه سالن را باید برای ورود جوجه ها آماده کرد بعد از تجهیزات استاندارد برای خوراک دهی و آب خوری استفاده کرد و با دقت فراوان مانع از هر گونه آلودگی و بیماری در سالن نگهداری شد.

یکی از نکات ویژه و مهم در پرورش مرغ ها استفاده از دان های آماده مرغوب و مناسب به منظور بالابردن سطح کیفی و کمی طیور است که در نهایت می تواند موجب بالا رفتن راندمان اقتصادی آن گردد.

قیمت دان مرغ گوشتی

صادرات دان مرغ گوشتی و تخم گذار

کیفیت بالای دان و قیمت مناسب انواع دان تولید شده در ایران موجب افزایش روزافزون این محصول به کشورهای دیگر شده است.

تولیدکنندگان دان مرغ با عرضه بهترین محصول خود به سراسر کشور و همینطور سایر کشورها، سعی در بالا بردن کیفیت و کمیت این محصولات و همینطور بالا بردن راندمان اقتصادی مرغداران کرده است.

ویژگی های برجسته دان مرغ، باعث شده تا علاوه بر مرغداری های داخل کشور، کشورهای دیگر نیز برای پرورش مرغ های گوشتی و تخم گذار از این ماده غذایی کامل و مطلوب برای پرورش مرغ هایشان علاقه مند شوند.

قیمت دان مرغ گوشتی

 

کارخانه دان مرغ گوشتی و تخم گذار

کارخانجات بسیاری امروزه با بهره گیری از نیروی کاردان، مواد اولیه مرغوب، با به کار بردن به روزترین متد و تکنولوژی به تولید دان مرغ گوشتی و تخم گذار مرغوب پرداخته اند.

یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در سبد خانوار، استفاده از مرغ و تخم مرغ می باشد که در خانه همه ی اقشار جامعه چه متمول و چه ضعیف یافت می شود.

با توجه به توسعه در پرورش مرغ (گوشتی و تخم گذار) کارخانه های زیادی در سراسر کشور برای تامین خوراک طیور تاسیس شدند تا منبع در آمد خوبی را از آن خود کنند.

این کارخانجات محصولات با کیفیت مطلوب خود را با قیمتی مناسب و بی واسطه از طریق سایت های اینترنتی فعال به راحتی در اختیار تمام مشتریان خود در داخل و خارج از کشور گذاشته است.

قیمت دان مرغ گوشتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما