فروش دان مرغوب برای مرغ های تخمگذار

انواع مختلفی از دان های مرغوب و درجه یک امروزه برای مرغ های تخمگذار و گوشتی تولید می گردند که این محصولات توسط مراکز عرضه کننده خوراک دام و طیور و آبزیان عرضه شده و بفروش می رسند.
مرغ های تخمگذار همان طور که از اسمشان پیداست مرغ هایی می باشند که به خاطر تولید تخم در حجم بالا شهرت یافته اند بطوریکه در سال هر عدد مرغ تخمگذار می تواند سیصد تخم بگذارد و این حجم بسیار بالایی است.
اگر چه نژاد و سن مرغ ها در تولید این حجم تخم مرغ دخیل هستند اما شیوه های پرورشی هم عوامل کلیدی مهمی می باشند که میزان تولیدات را بالا می برند و کم و زیاد شدن تولیدات به این شیوه ها مربوط می شوند.

عوامل تاثیرگذار بر تولید تخم مرغ

عواملی که در تولید تخم مرغ تاثیر گذار هستند همانطور که گفتیم صرف نظر از نژاد و سن مرغ ها به شرایط پرورشی مربوط می شود یعنی اگر شرایط پرورشی مناسب و مطلوب نباشند تخم ها مرغوب نیستند و اصلا تعداد تخم های تولید شده هم کاهش می یابد.
منظور از شرایط پرورشی این است که برای نگهداری مرغ های تخمگذار یک سری اقدامات از سوی پرورش دهندگان باید اجرا شود که اگر این اقدامات از متدهای استاندارد پیروی نکنند به راحتی سطح کیفی و کمی تخم مرغ ها کاهش می یابد.
یکی از اقداماتی که در این راستا باید صحیح اجرا شود تغذیه مرغ هاست به بیانی دیگر غذا و دان های بکار رفته برای مرغ های تخمگذار باید مرغوب و درجه یک باشند تا مرغ ها بتوانند تخم های خوبی بگذارند.
امروزه برای اینکه پرورش دهندگان از نظر تغذیه دچار مشکل نشوند، شرکت های متعددی به تولید دان مرغ مشغول شده اند که دان های درجه یکی را تولید نموده و بصورت آماده در اختیار پرورش دهندگان قرار می دهند.
دان های تولید شده تمامی مواد مغذی ای را که مرغ ها برای تخمگذاری بدان محتاج اند، در خود دارند و به بهترین شکل ممکن این نیاز ها را در مرغ ها برطرف می سازند مثلا مرغ ها به کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین، انرژی یا ویتامین نیاز دارند تا تخم مرغ های باکیفیتی بگذارند به همین علت دان های تولید شده تمامی این مواد معدنی و مغذی را در خود دارند.
در این راستا امروزه دان و خوراک های عالی توسط مراکز فروش عرضه می شود و با بهترین قیمت بفروش می رسد.
منبع: خوراک دام و طیور ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما