تولید بهترین دان مرغ تخمگذار درجه یک

انواع مختلفی از بهترین دان و خوراک های طیور برای مرغ های تخمگذار تولید می شوند که این دان های مرغوب با کیفیت درجه یک و اعلا تهیه شده و در آنها تمامی املاح معدنی و ویتامین ها نهفته است.
مرغ های تخمگذار امروزه با دان های مختلفی تغذیه می شوند که هرک ازین دان ها توسط کارخانه های خاصی تولید شده اند و برای دوره های معینی از رشد مرغ های تخمگذار مورد استفاده قرار می گیرند بعنوان مثال جوجه های یکروزه تا 21 رویگی باید از دان استارتر استفاده کنند و بعد از آن از پیش دان یا پس دان تغذیه نمایند تا بتوانند در هر دوره از رشد نیاز های جسمی شان را به بهترین شکل رفع و تامین سازند.

بهترین دان مرغ

بهترین دان مرغ برای مرغ های تخمگذار غذایی است که در آن همه ی مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها و انواع مختلفی از اسیدهای چرب ضروری وجود داشته باشد تا مرغ بتواند تخم های بهتر و تولیدات مرغوب تری داشته باشد.
یک دان مرغ درجه یک و اعلا، دان مرغی است که از منبع های گیاهی، حیوانی و معدنی در تولیدش بکار رفته باشد تا مرغ بدون کمبود با کمک دان رشد کند.
برای اینکه این سه منبع ضروری را بتوان در دان مرغ بکار برد باید از مواد خوراکی متعددی استفاده کرد بعنوان مثال برای کنجاله ها یا غلات و سبوس ها می توانند منبع گیاهی دان مرغ را تشکیل دهند و مواد معدنی گیاهی را تامین نمایند، پودر گوشت و استخوان نیز می تواند منبع حیوانی را تشکیل دهد و پروتئین های حیوانی موجود در دان را تامین کند، نمک طعام یا سنگ های آهکی و همچنین پروبیوتیک و آنتی بیوتیک ها یا رنگدانه ها هم منابع معدنی را تشکیل می دهند و بهترین مواد معدنی را در دان مرغ تامین می کنند.
دان مرغ همانطور که گفتیم باید این مواد را در خود داشته باشد اما چرا از این مواد استفاده می کنیم؟
ذرت به خاطر داشتن انرژی زیاد می تواند انرژی مرغ را تامین کند پس استفاده از آن در دان مرغ با هدف تامین انرژی مرغ صورت می گیرد.
کنجاله سویا نیز برای اینکه در خود بیشترین درصد پروتئین گیاهی را داراست ازین رو باید در دان مرغ بکار رود تا مرغ با مصرف آن بتواند پروتئین ضروری و مورد نیازش را تامین نماید.
گندم نیز همانند ذرت به تولید انرژی می پردازد و انرژی کافی مرغ را تامین می کند.
پودر ماهی و گوشت یا استخوان هم به خاطر وجود پروتئین حیوانی باید در دان استفاده شود تا نیاز طیور را رفع کند.
بطور کلی هرماده ای با هدف خاصی در تولید دان، مورد استفاده قرار می گیرد و برای مرغ های تخمگذار بهترین منبع تامین کننده نیاز های جسمانی می باشند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما