تولید بهترین دان مرغ اعلا با منابع گیاهی

امروزه در کشور انواع مختلفی از بهترین خوراک ها برای دام و طیور تولید می شوند که با استفاده از منابع گیاهی اعلا و درجه یک تهیه و تولید شده اند و بعنوان بهترین دان آماده مرغ در اختیار مشتریان قرار می گیرند.
دان مرغ مجموعه ای متشکل از ریزمغذی ها، ویتامین ها و در کل احتیاجات ضروری مرغ هاست که با استفاده از مواد گوناگون تولید شده و با استفاده از بهترین نرم افزار ها بسته به سن و نوع و نژاد طیور فرموله می گردد.
دان مرغ نقش اساسی در تامین نیازهای طیور دارد و به طور مستقیم بر کیفیت گوشت و تخم مرغ دخالت دارد بنابراین در فرایند تولید این محصول باید بهترین منابع اولیه با کیفیت اعلا بکار روند تا دان آماده بعنوان بهترین دان شناخته شود و بتواند به رشد مطلوب طیور و تولید باکیفیت ترین محصولات کمک نماید.

نقش منابع گیاهی در تولید دان اعلا

همانطور که مستحضر شدید دان مرغ باید از منابع اولیه مرغوب تولید گردد که یکی ازین منابع مواد خوراکی با منشا گیاهی هستند یعنی منابع گیاهی از اصلی ترین مواد بکار رفته در دان می باشند و اگر دارای کیفیت خوب باشند بی شک دان تولید شده هم کیفیت عالی خواهد داشت.
منابع گیاهی خود شامل چندین ماده اولیه هستند که هرکدام ازین مواد خوراکی با منشا گیاهی به رفع بخشی از نیاز طیور می پردازند بعنوان مثال مرغ ها به پروتئین شدیداً محتاج هستند و برای رفع این نیاز از طریق منابع گیاهی انواع مختلفی از مواد خوراکی پروتئینه بکار می روند که هم سرشار از پروتئین گیاهی هستند و هم طعم دان را بهتر می کنند.
کنجاله ها در این خصوص بهترین انتخاب می باشند بدین صورت که کنجاله ها هم موجب خوش خوراکی دان می شوند و هم طیور را از نظر مواد معدنی تامین می سازند و پروتئین بالایی به بدن مرغ وارد می کنند.
سبوس ها یا غلات هم از آنجایی که منشا گیاهی دارند باید در دان بکار روند زیرا سرشار از ویتامین و املاح معدنی هستند و همچون کنجاله ها باعث خوش طعم شدن و غنی تر شدن دان می گردند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما