مراکز توزیع بهترین دان جوجه مرغ استارتر

انواع گوناگونی از بهترین دان ها برای جوجه مرغ های گوشتی و تخمی تولید می شوند و بوسیله مراکز پخش و توزیع تحت عنوان استارتر عرضه می گردند.
استارتر نوعی دان مرغ است که برای جوجه های یکروزه تولید شده است و تا ۲۱ روزگی می توانند از آن استفاده نمایند البته میان دان و پیش دان هم در واقع نوعی استارتر هستند که از سه هفتگی به بعد باید در جیره غذایی جوجه ها بکار روند.
مواد موجود در دان استارتر و دان های مخصوص جوجه
بطور کلی دان و خوراکی که برای جوجه ها تهیه می شوند باید مواد معدنی بسیار فراوانی داشته باشند که این مواد را از طریق مواد خوراکی بدست می آورند. برهی ازین مواد خوراکی که در تولید دان جوجه مرغ بکار می روند عبارتند از:

  • کنجاله
  • ذرت و گندم و برخی غلات
  • سبوس
  • نمک
  • مکمل های ویتامینه
  • پودر گوشت و استخوان

در واقع برای تولید دان های استارتر این مواد باید بکار روند تا دان از لحاظ وجود مواد معدنی و پروتئین غنی شود.
بطورکلی مواد معدنی ای که در استارتر باید وجود داشته باشند شامل ویتامین آ، دی، ای، کا، ب یک، ب دو، ب ۶ و ب دوازده باشند و از موادی همچون کلسیم و فسفر یا پروتئین های حیوانی و گیاهی برخوردار گردند تا جوجه در اولین وعده غذایی اش حجم زیادی از املاح معدنی را به بدن وارد کند.


آنزیم فیتاز، بی کربنات سدیم، آنتی اکسیدان، مولتی آنزیم و کولین کلراید نمونه ای از مواد معدنی موجود در استارتر هستند که بطور کلی این مواد در دان مرغ های بالغ هم یافت می شوند و تنها در اندازه و مقدار با دان های جوجه ها تفاوت دارند.
در دان های استارتر که برای جوجه های چند روزه مناسب هستند باید انرژی قابل سوخت و ساز وجود داشته باشد و پروتئین خام نیز از مواد ضروری ست.
منگز، مس، روی، ید و سلنیوم هم از عناصر معدنی ای می باشند که وجود شان در این دان ها ضروری است و باعث رشد و نمو و سالم ماندن جوجه ها می شوند و علاوه بر آن کیفیت گوشت تولید شده را بالا می برند.
در واقع دان های استارتر بهترین خوراکی هستند که می توان برای جوجه ها تا بیست و یک روزگی استفاده کرد از آن به بعد هم می توان جوجه ها را با دان های کنستانتره یا دان پارس و یا میان دان تغذیه کرد.
امروزه این محصولات با استاندارد ترین شیوه ها فرموله و تولید می گردند و توسط مراکز توزیع بدست مشتریان و مرغداری ها می رسند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما