بازار خرید و فروش دان مرغ اعلا

دان مرغ اعلا و باکیفیتی درحال حاضر توسط کارخانه های معتبر روانه بازار می شوند که اغلب این محصولات برای مرغ های گوشتی و تخمگذار فرموله شده اند و توسط مراکز فروش معتبر قابل خریداری اند.
دان مرغ به مجموعه ای از مواد خوراکی گفته می شود که با هم مخلوط شده اند و به تامین اساسی ترین نیاز های جسمی مرغ ها می پردازند و تمامی احتیاجات طیور را به ریزمغذی ها برآورده می سازند.
این محصولات در هر وعده غذایی به مرغ ها ارائه می شوند و در نتیجه مرغ ها رشد و نمو خوبی خواهند داشت و در جهت تولید تخم و یا گوشت در زمره سالم ترین طیور قرار می گیرند.

مواد تشکیل دهنده دان مرغ

دان مرغ مواد معدنی فراوانی دارد که از کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای آمینه قابل هضم، چربی های اشباع شده و غیر اشباع، ویتامین های حل شده در آب و چربی و همچنین املاح معدنی ضروری تشکیل شده است.
هریک ازین مواد از خوراکی های جداگانه ای در دان پدید آمده اند بعنوان مثال برای تامین پروتئین حیوانی در دان مرغ، پودر گوشت یا پودر ضایعات کشتارگاهی بکار رفته است و یا برای اینکه دان از نظر پروتئین گیاهی یا ویتامین و دیگر ریزمغذی ها تامین شده باشد در آن سبوس یا کنجاله دانه های روغنی را استفاده می کنند.
بطور کلی تولید دان مرغ اعلا و باکیفیت کار آسانی نیست چراکه وجود هریک ازین مواد باید به اندازه باشد و مصرف بیش از حد هریک از آنها به بروز بیماری منجر می گردد و مرغ را مریض می کند.
کمبود این مواد هم به نوبه خود به پدیدآمدن بیماری منجر می شوند پس بهترین دان محصولی است که هم تمام مواد معدنی را در خود داشته باشد و هم به مقدار کافی و لازم این مواد در هم مخلوط شده باشند.
گفتنی ست که در بازار خرید و فروش دان و خوراک امروزه انواع گوناگونی از بهترین محصولات تولید و عرضه می شوند و خوب است بدانید که هریک ازین محصولات برای رندگان خاصی فرموله شده اند و طیور پرورشی در هر سنی که می رسند باید دان مخصوص خودشان را استفاده کنند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما